پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229725
هدف ترور شخصيتي ابوالقاسم طالبي بوده است/ طالبي کارگرداني نيست که فيلم مبتذل بسازد/ قلاده هاي طلا در تاريخ سينماي ايران خواهد ماند/ "محسن مخم�
تاریخ انتشار : 1397/10/13 09:12:14
نمایش : 648
اکبر سنگي گفت: حرف من اين است وزارت اطلاعات چه هدفي داشته که ابوالقاسم طالبي را اطلاعاتي معرفي کرده است؟ مگر اين کار جرم نيست؟
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ اکبر سنگي بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون در خصوص فيلم سينماي قلاده هاي طلا و حواشي پيرامون آن در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ گفت: من خودم در اين فيلم بازي کرده ام، قلاده هاي طلا فيلمي است که فتنه ۸۸ را به خوبي روايت مي کند و کسي نبايد از بيان اين حقايق ناراحت شود.



وي افزود: ابوالقاسم طالبي کارگرداني نيست که از اين فيلم هاي مبتذل و سطحي بسازد، او فردي دغدغه مند است که پرده از مسائلي بر مي دارد که ممکن است باب ميل خيلي ها نباشد، اين که يک سري اين فيلم و کارگردانش را مورد هجمه قرار مي دهند طبيعي است چرا که با ساخته شدن چنين فيلم هايي منافعشان به خطر مي افتد و دستشان رو مي شود.



بازيگر سينمايي قلاده هاي طلا بيان داشت: در اعتراضات سال ۸۸ ممکن است که يک عده اي معترض به گراني يا اوضاع اقتصادي بوده باشند اما همان موقع هم که اين اتفاق افتاد يک سري افرادي که با نظام عناد داشتند از مردم سوءاستفاده کردند.



وي در ادامه گفت: خيلي ها به من گفتند چرا در اين فيلم بازي کرده ام، من هم در جواب گفتم چرا فکر مي کنيد من از شما اطلاعات سياسي کم تري دارم؟ من هم دقيقا مي دانم که چه خبر است، يک بخش هم در فيلم راجع به يک اطلاعاتي بود که خيانت مي کرد و اين مستند بود، اگر غير از اين بود حتما مي آمدند و در مورد آن مصاحبه مي کردند و مي گفتند که واقعيت ندارد.



سنگي اذعان داشت: فيلم قلاده هاي طلا فيلمي است که در تاريخ سينماي ايران خواهد ماند، فيلمي است که حرف براي گفتن دارد و طبيعتا هر فيلمي که حرفي برا گفتن داشته باشد يک سري مخالف پيدا مي کند، مگر اين که برويد يک فيلم مثل ۵۰ کيلو آلبالو بسازيد که يک عده بيايند بزنند و برقصند، کسي هم با شما کاري ندارد.



وي در ادامه افزود: نه کيش را و نه ريش را باور کنيد، اين که همه ما در صنف سينما هستيم دليل نمي شود که همه مثل هم باشيم، در يک صنف هستيم ولي داراي يک نگاه عقيدتي نيستيم، نگاه مي کنند که از طرف کدام جناح امکانات بيشتري به آن ها مي دهند که به سمت آن ها بروند.



اين بازيگر پيشکسوت سينما تشريح کرد: همه فيلم ها در اين نظام ساخته مي شود ولي متاسفانه همه آدم هاي سينما همسو و همراه با نظام نيستند، به عنوان مثال يک کارگردان مثل محسن مخملباف در اين نظام رشد کرد، از سر سفره اين نظام نان خورد، از امکانات اين نظام استفاده کرد اما حالا ببينيد کجاست و چه فيلم هايي عليه کشور خودش مي سازد و به نظام دهان کجي مي کند.



وي در ادامه گفت: ما بايد تکليف خودمان را روشن کنيم، من هميشه گفته ام اين ها که به آن طرف آب ها رفته اند و حتي عليه کشورمان فيلم مي سازند، شرف دارند به آنهايي که اين جا زندگي مي کنند و از امکانات اين جا استفاده مي کنند ولي همدل با نظام نيستند.



سنگي خاطرنشان کرد: اگر وارد اين عرصه شويد بعد از مدت کوتاهي متوجه مي شويد که چه کسي کدام طرفي و چه کاره است، وزارت ارشاد خودش مي داند که چه کساني اهل چه کارهايي هستند، غيرممکن است که نداند، حالا وزارت ارشاد چرا با اين افراد مدارا مي کند و سکوت مي کند را من نمي دانم.





وي اظهار داشت: ابوالقاسم طالبي سردبير و صاحب امتياز روزنامه سينما ويدئو بود، در آن مقطع من مسئول انجمن بازيگران کشور بودم و به همين دليل گهگاهي مطالبي از ما را چاپ مي کرد، خيلي دوست داشت که فيلم بسازد و بعدها فيلمساز شد، فيلم قلاده هاي طلا يک فيلم تکنيکي درخشان بود، من اعتقاد دارم که طالبي آدمي پويا و خوش فکر است، خيلي از اين آدم هايي که زير پتو اظهار نظر مي کنند براي خيلي از کانديداهاي رياست جمهوري فيلم ساختند که الان با نظام عناد دارند، اين ها همچنان مي خواهند ابوالقاسم طالبي را ترور شخصيتي کنند که چرا قلاده هاي طلا را ساخته است.



سنگي در واکنش به اين که وزارت اطلاعات چند روز قبل در خبري ابوالقاسم طالبي را يک کارمند مستعفي وزارت اطلاعات معرفي کرده بود عنوان کرد: به نظر من وزارت اطلاعات سعي دارد که آقاي طالبي را ترور شخصيتي کند، اگر يک کارمند وزارت اطلاعات جايي برود و خودش را اطلاعاتي معرفي کند مرتکب جرم شده و اگر کسي اطلاعاتي نباشد و خودش را اطلاعاتي معرفي کند اين هم جرم است، حالا چگونه آقاي وزارت اطلاعات مي آيد و يک شخصي را اطلاعاتي خطاب مي کند، از اين کارش چه منظوري دارد؟ آقاي ابوالقاسم طالبي براي حفظ صيانت نظام و منويات انقلاب عليه کساني که بر ضد نظام کاري کرده اند و حرفي زده اند برخاسته است، آيا اين دليلي بر اطلاعاتي بودن اين فرد مي شود؟ اگر اين گونه باشد ديگر نبايد عليه کساني که با نظام ما عناد دارند مقابله کنيم.

وي در ادامه افزود: حرف من اين است وزارت اطلاعات چه هدفي داشته که ابوالقاسم طالبي را اطلاعاتي معرفي کرده است؟ مگر اين کار جرم نيست؟



اکبر سنگي در پايان گفت: کاراکتري که در فيلم به عنوان يک اطلاعاتي خيانت مي کند مستند است، حالا اين ها اگر اين مسئله را قبول ندارند خب بيايند يک فيلم عليه همين بسازند به نام قلاده هاي آهنين و بگويند که نه اين چنين نبوده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html